متخصصان توصيه مي‌كنند؛ براي پيشگيري از بروز حمله قلبي، آب بنوشيد.

نتايج يك پژوهش جديد نشان داده است: نوشيدن آب بهترين شيوه براي مقابله با تابستان طاقت‌فرساست كه ممكن است منجر به سكته قلبي شود.

كارشناسان پزشكي مي‌گويند: از دست رفتن محتواي آب بدن اگر به موقع تشخيص داده نشود، حتي ممكن است منجر به مرگ شود. آنشول جين، ‌متخصص كارديولوژي در بيمارستان ماهاراجه اگراسن در هند، ‌تاكيد كرد: متاسفانه بسياري از مردم بويژه در روزهاي داغ و بلند تابستان از نوشيدن آب در وعده‌هاي مكرر غفلت مي‌كنند، و اين امر منجر به افزايش سكته‌هاي قلبي مي‌شود.همچنين محققان انستيتو آسيايي علوم پزشكي در اين‌باره خاطرنشان كرد كه در صورت پيري و ضعف جسمي، احتمال سكته قلبي بيشتر است. كارشناسان پزشكي توصيه مي‌كنند در تابستان مقادير زيادي آب حاوي مقادير كافي نمك و قند بايد مصرف شود. پوشيدن پوشاك آزاد نيز ضرورت دارد تا پوست بتواند نفس بكشد. بعلاوه خوردن ميوه و سبزيجات، با محتواي آب زياد در اين فصل ضروري است.